Tuesday, April 19, 2011

Pilihanraya Sarawak

Keputusan pilihanraya Sarawak bukanlah sesuatu keputusan yang amat menggembirakan pihak kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat.Walaupun mereka menang,pihak kerajaan tidak berani untuk mengadakan PRU ke-13 kerana keputusan pilihanraya jelas membayangkan pengaruh DAP dan PKR semakin bertambah.
Oleh itu,pihak kerajaan masih perlu melakukan sesuatu dengan bekerja lebih keras bagi memenangi hati pengundi.Mungkin apa yang telah dilaksanakan dan dilakukan oleh pihak kerajaan belum cukup dan perlu ditingkatkan lagi.
Ada juga kebaikan adanya pihak pembangkang kerana mereka boleh menegur dan menyeimbangkan kuasa yanng ada pada pihak kerajaan.Jika pihak pembangkang tidak kuat;pihak kerajaan mungkin tidak akan bekerja keras untuk memajukan negara dalam semua aspek.
Apa-apapun,pihak kerajaan dan pihak pembangkang mempunyai peranan masing-masing.Bezanya di negara kita,pihak pembangkang belum pernah menewaskan pihak kerajaan.Kepada semua parti politik dan ahli politik,apapun yang anda lakukan kita berharap anda lebih mengutamakan kepentingan negara dari kepentingan diri dan pati.Selamat berpolitik.

No comments:

Post a Comment