Saturday, September 12, 2009

MENCAPAI USIA 40 TAHUN

Pada 22 Julai 2009 yang lalu,saya telah genap usia 40 tahun.Apa yang saya rasakan,tenaga saya semakin berkurangan dan kecergasan saya juga semakin berkurang.Soalnya,kita masih ghairah untuk melakukan sesuatu tetapi kemampuan sudah berkurang.Walau bagaimanapun,saya masih bersyukur kerana telah mempunyai pekerjaan tetap dan sudah berkeluarga.Pada usia sebegini,tumpuan saya lebih terarah kepada kerjaya dan keluarga.Saya merasakan bahawa keutamaan saya adalah untuk membesarkan anak dengan memberi pendidikan yang sempurna baik dari segi pendidikan formal dan agama.
Saya merasakan juga,apa yang saya sudah miliki dan telah capai sudah agak mencukupi.Antara perancangan yang mungkin saya boleh lakukan ialah membuat persediaan sebelum berpencen dengan mengusahakan sesuatu yang berkaitan dengan pertanian seperti menanam getah,kelapa sawit,buah-buahan dan tanaman lain yang mengunbtungkan.
Apa yang lebih penting ialah kita cuba berusaha untuk memperbaiki diri dan cuba memperbaiki diri untuk berjaya di dunia dan akhirat.Amin.

No comments:

Post a Comment