Saturday, January 23, 2010

Mat Salleh Juara !!!

Tanggal 22 Januari merupakan hari bersejarah buat Rumah Sukan Mat Salleh kerana dinobatkan selaku juara kejohanan sukan olahraga kali ke-22.Apa yang lebih membanggakan,Mat Salleh menjadi juara buat kali ketiga berturut-turut semenjak dari tahun 2008.
Kemenangan Mat Salleh begitu sengit kerana penentuan juara melibatkan hingga ke acara akhir.Mat Salleh menang kepada Rentap hanya dengan kelebihan pingat perak.
Apa yang lebih membanggakan,Rentap mendahului pada hari pertama dengan kelebihan 5 pingat emas manakala pada hari kedua mereka mendahului dengan 2 pingat emas.Akan tetapi mereka telah kalah pada hari terakhir.
Tahniah kepada Ketua Rumah Sukan Mat Salleh,En. Sungson Gantar,En. Arshad Alwi,Pn. Rinawati Maikol dan semua guru serta ahli rumah sukan Mat Salleh kerana memberikan kerjasama yang begitu baik.
Sesungguhnya Mat Salleh telah mencipta sejarah kerana kemenangan hatriknya.Guru rumah sukan Mat Salleh juga telah menjuarai Relay 4 X 100 antara guru-guru.
Kita berasa kasihan dan simpati dengan rumah sukan Mat Kilau yang mencipta sejarah yang kurang manis kerana langsung tidak memperolehi pingat emas.Guru dan ahli rumah sukan Mat Kilau perlu melakukan post mortem untuk memperbaiki keadaan ini.
Selamat berjuang untuk tahun 2011.

No comments:

Post a Comment